18 Eylül 2010 Cumartesi

Araştırmacı Ruh vs Anne İçgüdüsü - Hamilelik

Doğumdan 1 gün önce İpoş Hanım
Ben İpoş'uma kavuştuğumdan beri bir çok arkadaşımın bebeği oldu, bir kısmı şu an hamile, bir kısmı ise bebek planlıyor :)
Bir çok soru geliyor haliyle ben nasıl daha önce anne olan arkadaşlarıma sorduysam onlar da bana soruyorlar..
Aynen benim yaptığım gibi kimi zaman alınan tavsiyeler yerini buluyor kimi zaman kendilerine göre başka bir doğruyu uyguluyorlar..
Şurası kesin ki bazı gerçekler hariç bebek doğduktan sonraki süreç tamamen annenin içgüdüsü 'ne dayanır. dışarıdan ne kadar söylenirse söylensin anne bildiğini okur ve de % 100 HAKLIDIR! Her bebek ve her anne farklıdır, her bebek ve annenin kombinasyonundan milyonlarca olasılık doğar..

Şurası kesin ki bir bebeğe en iyi annesi bakar... 
Ama annenin unutmaması gereken ihtiyaç olduğunda teklif edilen yardımları kabul etmektir.. Bunu böyle yazıyorum çünkü inanın bu kısım çok çok önemli :) Yaşayan bilir..

Ben hamileliğimi planladığım günden beri okuyorum, tam bir kitap kurdu olduğumdan her türlü bilgiyi hatmettim ben, çok söz dinledim ve inanılmaz rahat ve çok şükür sağlıklı bir hamilelik geçirdim, doktorumun da en sevdiği hastası oldum :)

Okuduğum yığınla kitap içinde en beğendiklerim şunlar oldu:
Hamilelik döneminde...
Ayşe Öner Hamilelik, Doğum ve Bebek Bakım Kitabı
Zaten kendisini tanımayan yok gibidir, yukarıdaki linkte kendisi ile ilgili her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. Bu kitabı ben doğum yapmadan hemen önce aldım ,inanılmaz yararını gördüm! Kendisi koçluk da yapıyor, doğum öncesi kurslar da veriyor. Ben katılmadım  ama katılan arkadaşlarım çok memnun kalmışlardı.
Bebeğinizi Beklerken Siz Neler Bekler?  Bu bir klasik zaten
Hafta Hafta Hamilelik- Prof Dr Lesley Regan ciltli bir kitap resimler güzel, takip çok zevkli.. ben çok beğenmiştim!
Kitaplar haricinde en çok takip ettiğim siteler www.gebelik.org ve www.babycenter.com
ve tüm anne&bebek dergileri...

Ama size şu kadarını söyliyeyim özellikle bebeği alıp da eve geldiğiniz günden itibaren ilk 1 hafta zaten bu okuduklarınızın hiç birini hatırlamayacaksınız, kucağınızda vızıl vızıl ağlayan bebeğe her yerde yazıldığı gibi emzik vermemeli misiniz? yok her istediğinde meme mi vermelisiniz, doğru emziriyor muyum, sütüm geliyor mu? bebeğim doyuyor mu? gazı mı var ? (10 günlük bebeğin daha gaz sancıları başlamaz :) ) ben kimim, bu bebek nereden geldi? :))) vs vs gibi bir sürü gelgit sizi bekliyor olacak..

bunları kendine sormayan annenin büyük ihtimalle 2. bebeğidir :) istediğiniz kadar kitap okuyun, internette araştırın, diğer annelerin bloglarını okuyun, doktorunuzu arayın.. yine de hiç bir cevapla tatmin olmazsınız buna emin olun :) boşuna mı okudunuz onca şeyi? 
HAYIR tabi ki.. zamanı gelecek :)

Hamilelikte tavsiyelerim nerler olur size :)))

1. Hamileliğiniz keyfini çıkarın, içinizde bir mucize var farkına varın!
2. Ona ve kendinize çok iyi bakın..
3. Sigaradan (ki içmediğinizi varsayıyorum!) ve içilen ortamlardan, içen insanlardan fersah fersah uzak durun!
4. Kontrollere giderken, testler yapılırken moralinizi hep yüksek, kötü düşünceleri kendinizden uzak tutun..
5. Kıyaslama yapmayın, herkesin göbeği farklı büyüklüktedir, farklı zamanlarda belli olmaya başlar çünkü herkesin kalıtımsal özellikleri farklıdır, dolayısıyla herkesin bebeği de birbirinden farklı olacaktır... farklılıklar iyidir!
6. İyi beslenin, bol su için
7. Sağlığınız iyi oldukça ve doktorunuz aksini belirtmedikçe aktif olun!
8. Unutmayın hamilelik sultanlıktır hele de 13. haftadan - 26. haftalar arası, mutlaka eşinizle bir babymoon planlayın.. (Biz Roma'ya gitmiştik, verdiğimiz ennn güzel kararmış , başka bir yazı konusu..)
9. Mümkünse çok çok güvendiğiniz bir doktor bulun bebeğinize kavuşana kadar da sadık kalın..
10. Maalesef bana da böyle dendi biliyorum zor oluyor son haftalarda ve keşke uyku depolanabilse :( ama siz yine de her fırsat bulduğunuzda u-yu-yun!


Devamı gelecek :)))

2 yorum:

  1. Hamileyken yararlandığımız kaynaklar tam olarak aynıymış. Ne bir eksik ne de fazla.
    Roma'ya gelince; Aaah ah diyorum derinden.
    İstanbul'dan sonra gördüğüm en güzel metropol bence. Paris'in adı var. Roma başka...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Roma bambaşka değil mi? Hadi bir sonraki yazı Roma için gelsin o zaman :)

    YanıtlaSil