8 Ağustos 2010 Pazar

Evet izin vermiyorum ve vermeyeceğim :)

Hazır İpoş'um uyumuşken hemen yazısına cevap vereyim... Evet kızımın hayatında olmayacak şeylerin başında televizyon geliyor.. daha kuzum doğmadan kararımı vermiştim İpek 2-3 yaşlarına kadar televizyondan uzak kalacak.. Ona bolca kitap ve değişik oyuncaklar alacağıma ve duyularını geliştirmek adına elimden gelen tüm çabayı göstereceğime dair kendime söz vermiştim ve sözümde halen duruyorum.. Bizim İpoş nerdeyse tüm bebekler baby tv vs seyrederken evde müzik dinliyor ve kitap okuyor (gerçekten okuyor, ilerleyen günlerde size bir de video sunacağım).. Bundan son derece mutluyum ve tüm bebekli/çocuklu arkadaş ve tanıdıklarıma sesleniyorum.. Lütfen bebek/çocuklarınıza televizyon seyrettirmeyin.. zararları bu kadar net açıklanmışken, günde 10 dk yararlıymış, zaten bu özel kanal/dvd lerde görüntüler bebeklere uygunmuş vs gibi ticari söylemlere kanmayın.. 0-3 yaş arası bebek/çocukların beyinlerinde tüm görüntüleri tek tek kayıt ettiğini bilin ve lütfen gereksiz kayıtlar yapmasına izin vermeyin, bırakın tüm duyuları birden gelişsin.. bırakın beyinlerine ileride onlar için faydalı olacak kayıtlar yerleşsin, beyin hücreleri ölmesin..Karar tabii ki sizin ama benden uyarması...


Sevgiler, iyi geceler..

2 yorum:

  1. valla canim bizim evde televizyon yok sadece bigisayar var zaten. Bende senin bu dusuncene ictenlikle katiliyorum.

    YanıtlaSil