9 Ağustos 2010 Pazartesi

yaşasın beklediğimiz okul açılmış :)

okuyorum dedim ya, 2 senedir bir sürü şey okuyorum.. kitaplar, dergiler, bloglar, internet siteleri, forumlar vs... ama en çok ilgimi çeken kitap Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir? adında.. Bu kitap çocuk yetiştirmede Montessori Yöntemini anlatıyor ve tam da benim istediğim şekilde yani bağımsız kendi ayakları üzerinde durabilen kendi işini kendisi halledebilen, çevresine, ailesine ve en önemlisi kendisine saygı ve sevgi duyan bir çocuğu yetiştirebilmek adına neler yapılması gerektiğini anlatıyor.. Çok çok beğendim kitabı ve elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum.. Örneğin İpek'i hiç bir zaman sınırları olan bir oyun parkına, yürüteç'e kapatmadık, bu evde yaşıyorsa bu evin her yeri kızımındır.. tabi tehlikeleri bertaraf etmek bizim anne baba olarak görevimizdir.. o ise keşfetmeli öğrenmeli uygulamalı.. size de tavsiye ederim hem kitabı hem de Montessori ile ilgili bir çok kaynağı bulabileceğiniz http://montessoriegitimi.blogspot.com/..  ve evet yöntemi bu kadar benimseyince hep düşünüyordum neden istanbul'da yok bu yöntemi uygulayan bir yuva ya da okul diye.. ki sonunda bir okul açıldığını öğrendim, hem de velilerin okulun sahibi olduğu bir sistem :) Size de okulu da bir araştırın derim.. bizim daha 1 senemiz var ama çok mutlu oldum açılmasına :) işte linki montessori okulu'nun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder