12 Ağustos 2010 Perşembe

Y.O.G.A. ve İ.P.O.Ş.

Oh evet nerdeyse 4 sene sonra yogayı tekrar hayatıma soktum. Çok ama çok mutluyum.. Hem fiziksel hem de ruhsal bir içe dönüş yaşıyorum.. Bunu anlamak için yogayı 1 kez yapmak lazım.. Herkese tavsiye ediyorum bunu deneyimlemek çok önemli gerçekten..
Dün akşamki Anusara dersinden çıktığımda inanılmaz terlemiş, yorulmuş, hafiflemiş ve mutluydum.. Bugün mutluluğumu herkesle paylaştım ve hem ruhumda hem de bedenimde bu hafifliği sürdürdüm..

Bu gece İpek'i uyuturken aslında 1 seneyi aşkındır kızıma her gece kesintisiz uyguladığım uyku ritüelinin aslında yogadan hiç bir farkı olmadığını anladım.. İpek doğduğunda hastaneden eve geldiğimiz günden beri her gün aynı saatlerde İpek'e banyosunu yaptırıp uyku ritüelini uyguluyoruz.. Aynı yoga dersinin başında olduğu gibi rahat bir oturma pozisyonunda, banyosuna başlıyoruz.. ortasında ter atıcı asanalar :) -İpek'i yıkamak hiç öyle göründüğü gibi kolay değil, hele kurulayıp, bezini bağlayıp, kremleyip giydirmek :)) başlı başına bir iş... - sonrası ise uyutmak için geçen sonunda savasana  da dinleneceğimizi bilerek uykuya doğru adım adım geçiş.. veee sonunda huzurlu bir uyku...
evet kızımla her akşam bu ritüelimizin yogadan farkı yok :) anladım ki biz zaten 1 senedir her gece yoga yapıyoruz İpoşla :)

Onu da yogayla tanıştırmak için sabırsızlanıyorum, zaten c.tesi günü beni derse bırakmaya geldiğinde o saatte daha bomboş olan Cihangir Yoga'nın İstinye'deki mükemmel stüdyosunun içini emekleyerek bir güzel dolaştı ve sanırım çok beğendi :) Minik Yogini'm benim! 
Bebeklerin tümü doğuştan birer yogi zaten, farkederseniz mükemmel nefes alıp veriyorlar ki biz bunu tekrar öğrenmek için ders alıyoruz (!?)... aynı zamanda bedenen ve ruhen esnekler... Bu da demek oluyor ki insanoğlu zamanla bozuluyor maalesef :( ama çözümü var!

İyi geceler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder